Дністровська районна військова адміністрація
Чернівецька область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Державна політика

        Державна політика в Україні щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків спрямована на утвердження ґендерної рівності, недопущення дискримінації за ознакою статі, забезпечення рівної участі жінок і чоловіків у прийнятті суспільно важливих рішень, виховання і пропаганд серед населення України культури ґендерної рівності.

          А ефективною державна політика може бути лише тоді, коли вона орієнтована на людину. У селах і містах України мешкають дівчата й хлопці, жінки й чоловіки різного віку, соціального становища, життєвого досвіду, які мають різні потреби, а можливості досягнення одного й того самого результату також різні.

          Багато у вирішенні цих питань лежить на законодавцях.

         Саме тому Мінсоцполітики як спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків визначило пріорітетими завданнями у створенні стійкої системи для скорочення гендерної нерівності та подолання дискримінації, яка однаково добре працюватиме для поліпшення становища різних груп населення наступні завдання:

- створення дієвої нормативно-правової бази, яка бере до уваги потреби й інтереси різних груп населення;

- злагоджена та високопрофесійна робота фахівців, відповідальних за забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;

- удосконалення системи збору, оброблення та використання даних з розподілом за статтю, віком, місцем проживання, яка дозволить робити якісний гендерний аналіз для ухвалення дієвих рішень.      

 

Щодо створення дієвої нормативно-правової бази

Певні кроки в напрямі забезпечення гендерної рівності в системі державної служби України вже зроблені. Так, у Законі України “Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”, проголошено забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у сфері державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, а саме:

– призначення на державну службу та службу в органи місцевого самоврядування здійснюється з дотриманням представництва кандидатур кожної статі;

– дискримінація за ознакою статі при прийнятті на державну службу та службу в органи місцевого самоврядування і під час її проходження забороняється;

– керівники органів державної влади та органів місцевого самоврядування зобов’язані забезпечити рівний доступ громадян до державної служби та служби в органах місцевого самоврядування відповідно до кваліфікації і професійної підготовки незалежно від статі претендента;

 

Високопрофесійна робота фахівців 

 

        Цю роботу  в селах, містах, районах, територіальних громадах вирішуют фахівці органів державної влади та місцевого самоврядування. Однак не всюди наявні спеціалісти, які орієнтуються в темі, а подекуди через брак досвіду можна навіть не усвідомити, що чиїсь права порушуються. І тому гостро стоїть питання підготовки спеціалістів, які зможуть здійснювати реалізацію державної політики, а й робити якісний гендерний аналіз для ухвалення дієвих рішень.

 

        Зараз на рівні держави проводиться гендерна правова експертиза нормативно-правових актів.

          З метою забезпечення єдиного підходу до визначення у колективних договорах та угодах вимог щодо створення умов праці, в яких жінки та чоловіки можуть вести трудову діяльність на рівній основі, наказом Міністерства соціальної політики України від 29.01.2020 № 56 затверджено Методичні рекомендації щодо внесення до колективних договорів та угод положень, спрямованих на забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків у трудових відносинах 

        Запровадження політики рівності та недискримінації на підприємствах, в установах, організаціях сприятиме встановленню прозорих та чітких принципів і методів управління трудовим колективом (працівниками підприємства), рівних і незалежних від статі можливостей професійного навчання, розвитку, кар’єрного зростання; створення умов для поєднання професійної діяльності з сімейними обов’язками, у тому числі шляхом застосування гнучкого робочого графіка та можливості дистанційної роботи в межах режиму роботи підприємства, установи, організації.

 

        Кожен державний службовець та посадова особа органу місцевого самоврядування, незалежно від повноважень і посади, повинен пам’ятати, що інтеграція гендерного підходу, врахування потреб та інтересів різних жінок і чоловіків у їхній діяльності приносить користь усім групам українців та українок, а не лише найбільш вразливим.

 

        Війна змінила життя українців і українок. Незважаючи на тривання воєнних дій, забезпечення ґендерної рівності є пріоритетом діяльності Уряду. В червні 2022 р. було ратифіковано Конвенцію Ради Європи із запобігання насильству щодо жінок і домашньому насильству та боротьби з цими явищами. В серпні 2022 року Уряд ухвалив Державну стратегію забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків до 2030 року, яка визначила пріоритетні напрями консолідованих дій понад 50-ти державних органів, інститутів громадянського суспільства, суб’єктів господарювання для зменшення ґендерної нерівності в усіх сферах життєдіяльності суспільства. Оновлено другий Національний план дій із виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на період до 2025 року (НПД 1325).

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь